Podesty ruchome – podnośnik koszowy typu pająk Rozwój przemysłowy, jak i osiągnięcia technologiczne dokonane na przestrzeni ostatniego półwiecza ukazują wzrost znaczenia transportu towaru oraz prac prowadzonych z użyciem podnośników. Odpowiedzialne za przewóz towaru i organizację magazynu wózki widłowe wchodzą w nową fazę ewolucji technicznej, tak jak podnośniki koszowe, których zadaniem jest gospodarka trudnodostępnych przestrzeni. Charakterystyczne długie na trzydzieści metrów ramię podnośnika koszowego typu „pająk” pozwala jego użytkownikom na wzniesienie się do jamy nosowej sfinksa, co świetnie współgra z jego podwoziem gąsienicowym przystosowanym do poruszania się po trudnym i nierównym terenie, jakim jest piasek. Jego nietypowa forma użytkowa, dzięki której zasłużył na miano „pająka”, pozwala mu na wykonywanie niecodziennych zadań zarówno w pomieszczeniach, jak i na świeżym powietrzu. Uniwersalne zastosowanie jest zasługą jego sukcesu na rynku – posiadając taki podest jesteśmy w stanie zagospodarować trudnodostępne przestrzenie. Podnośnik najlepiej sprawdza się przy pracach konserwatorskich w muzeach, wymianie świateł na basenie czy kontrolach technicznych instalacji pod dachami hal sportowych. Natomiast „pajęcze odnóża” zapewniają bezpieczeństwo pracownikom i nie uszkadzają delikatnego podłoża, jakie występuje w wymienionych wcześniej ośrodkach kultury i sportu. Kompaktowe wymiary złożonego podnośnika pozwalają mu na jazdę po wąskich korytarzach i przemykanie przez ciasne drzwi. Co przemawia za jego mobilnością i przystępnością jest mała waga, jak na podnośnik przejezdny – średnio 4.700 kilogramów – umożliwia to transport podestu ciężarówką 7,5 tony. Ponadto nowe wersje podnośnika „pająk” po naładowaniu akumulatora są w stanie pracować przez nawet osiem godzin. W standardowych wersjach zawierają również system automatycznego pozycjonowania i asymetryczne typy stabilizacji. Podnośniki typu „pająk” stanowią pewien przeskok od już dawien dawna nam znanych podnośników nożycowych o napędzie kołowym. Podesty ruchome wkraczają w kolejną fazę ewolucji technologicznej, której dowodem są nowo wprowadzone na rynek, zrobotyzowane wózki transportowe. Szerokie i niskopodłogowe podesty poruszają się autonomicznie, co wprowadza nowe rozwiązania logistyczne dla magazynierów oraz kierowników. Na przestrzeni wielu lat mogliśmy obserwować coraz to nowsze usprawnienia, czego efektem jest ich dzisiejsza renoma i fakt, iż są rozchwytywane na rynkach konsumenckich. W czym tkwi sekret tej marki oraz jej maszyn? Zapraszam do dalszej lektury. Szkopuł tkwi w QR – kody te pozwalają maszynom lawirować pomiędzy regałami oraz omijać stałe przeszkody, jak i również inne wózki. Autonomicznie podnoszą obiekty oraz je przemieszczają, są w stanie same zagospodarować magazynem według wytycznych kierownika. Jednak technologia ta istniała już od dawna, więc jaka jest geneza wzrostu ich popularności? Jest to nieustannie rozwijający się handel online (wzrost zamówień), niedobór pracowników, a także lepsze oprogramowanie wózków. Dysponując niezwykłą zwrotnością i kompaktowością są w stanie przemieszczać się po wąskich obszarach, do tego potrafią wykonywać manewry obrotowe wokół własnej osi oraz obracać dysponowanym ładunkiem. Wózki te posiadają szerokie spectrum zastosowań, od dowożenia materiałów na linie produkcyjne po dostarczanie ich do wyznaczonych osób. Potrafią unieść obciążenie do 600, 1000, a nawet 1500 kilogramów. Zdejmują ładunki towarowe przy pomocy stołów transportowych, pod które autonomicznie podjeżdżają i zbierają towar lub paletę, aby następnie zawieźć je w ustalone miejsce. Całą ich podróż mamy możliwość śledzić dzięki kodom QR, lecz w jaki sposób proces transportu podlega pełnej automatyzacji? Odpowiedzią są skanery laserowe odpowiedzialne za wykrywanie ruchomych i nieruchomych przeszkód. Wózek sam reguluje swoją prędkość oraz wydaje sygnały ostrzegawcze, gdy napotka przeszkodę. W przypadkach skrajnych posiada wyłączniki awaryjne ze wszystkich stron, dodatkowo zamontowane amortyzatory chronią go przed uszkodzeniami w trakcie kolizji. W grupie tkwi siła, roboty najlepiej sprawdzają się przy masowej pracy ładunkowej z punktu A do punktu B. Ich zdigitalizowany system nawigacyjny pozwala na zdalne wyznaczanie zadań i ogranicza ludzką siłę roboczą do jednej osoby zarządzającej ich pracą. Patrząc na zmiany zachodzące w rozwiązaniach technologicznych podestów ruchomych nie będziemy zaskoczeni, gdy za parędziesiąt lat będziemy mogli ujrzeć wyłącznie pracujące zdalnie magazyny. Wózki widłowe możemy rozróżnić ze względu na miejsce przeznaczenia do pracy, np. w chłodni. Nowsze wersje często charakteryzują się one możliwościami wysokiego składowania, a także kompaktowymi wymiarami, udoskonalone od starszych typów o optymalizację do warunków pracy w nieprzystępnym klimacie. Takie wózki nazywamy typem N, czyli narrow mający swoje miejsce zbytu na magazynach o małej przestrzeni metrażowej. Jako że takie wózki potrzebują operatora usprawniono ich sterowanie – małe podwozie i wcześniej wspomniana kompaktowość zapewniają komfort jazdy i pracy. Sprawdza się o wiele lepiej od poprzedników, dzięki rozwiązaniom energetycznym zwiększającym wydajność jego akumulatora oraz zwiększonej wysokości podnoszenia o 1,5 metra, co daje nam w sumie dziesięć metrów wysokości – tj. czwarte piętro bloku. Występuje w różnych wariantach o udźwigu: 1,4 i 1,6 tony. Czym wyróżnia się praca w chłodni? Oczywiście, temperaturą. Wózek przystosowany jest do użytkowania nawet w temperaturze -30 °C, zapewnia on komfort i dba o zdrowie swego operatora, dzięki izolowanej i ogrzewanej kabinie, zwiększając tym samym wydajność jego pracy. Zastosowane rozwiązania chronią okna i przezroczysty dach, te nie pokrywają się szronem i nie utrudniają widoczności podczas manewrów. Co dodatkowo stanowi element nowoczesny w ich konstrukcji to wyposażenie wózków w ekran dotykowy oraz ergonomiczny projekt wnętrza wózka – wszystkie komponenty są blisko siebie, co ułatwia sterowanie. Jeżeli jesteś zainteresowany podjęciem pracy na stanowisku operatora podestów ruchomych czy wózków widłowych serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ofertą świadczoną przez Ośrodek Szkolenia Operatorów OSO. Pomożemy ci zdobyć wymagane uprawnienia oraz rozwinąć umiejętności potrzebne do pracy na danym stanowisku. « Metody spawania stosowanie w przemyśle Spawanie światłowodów jako przyszłość spawalnictwa » ZAPISY: +48 504 477 077PowrótZobacz także:Kurs na podesty ruchome – obsługa i konserwacjaPrzygotowanie do egzaminu UDT – kurs na podesty przewoźneStrona głównaPodesty ruchome – rodzaje i ich zastosowaniePodesty ruchome wiszące – szkolenie z egzaminem dla operatorówUprawnienia na podnośnik koszowy – kurs dla operatorów Polecamy Serwis maszyn UDT Usługi wózków widłowych – serwis, audyt Przygotowanie do egzaminu UDT – kurs na podesty przewoźne Kurs na uprawnienia montera połączeń kołnierzowych Kurs na operatora żurawia